Dette er en arkivert artikkel fra gammel nettside. Formateringsfeil og mangler kan forekomme.
20.05.2020

Digital fiskerimesse

Nor-Fishing 2020

-Nor-Fishing 2020 går digitalt!  Det er beskjeden fra stiftelsen bak messen som i år feirer 60. Det utredes nå hvordan messen kan gjøre disse grepene, og om utstillerne deler visjonen.

I en omtale på eget nettsted viser Stiftelsen Nor-Fishing til at situasjonen den siste tiden har satt fart på arbeidet med å lansere Nor-Fishing Digital.

Digital messe

«Med Nor-Fishing 2020 Digital skal vi sette standarden for digitale messer. Vi ønsker å gi besøkende en helt unik seeropplevelse – og vil legge til rette for interaksjon mellom utstillere og seere – som seg hør og bør under en messe.For deg som «besøker» messa så blir dette som å følge et live TV-program. Vi rigger opp studio med programleder – og veksler mellom spennende reportasjer og gjester i studio.

Arne Hjeltnes loser oss gjennom messedagene.I tillegg til at du kan følge livestreamen direkte, vil hele messa legges ut på våre nettsider slik at du kan se innholdet på et tidspunkt som passer deg. Den digitale messen vil dermed leve videre etter at messen er over. Å følge Nor-Fishing 2020 Digital er helt gratis for seerne.»

Detaljer kommer

Nor-Fishing opplyser at eksakt tidspunkt for det digitale arrangementet ikke er helt spikret, men messen vil gå over 2-3 dager i Nor-Fishing-uka, 18.-21. august.

Et detaljert program legges ut i forkant av messa slik at man kan gjøre seg kjent med programmet før livestreamen starter.

Næringas viktigste møteplass – digitalt

Messen er et svært viktig internasjonalt møtepunkt for aktører innen fiskeri, og en viktig arena for å presentere ny teknologi for bransjen. Nor-Fishing 2020 Digital har en visjon om at de skal gjenskape den fysiske markedsplassen som Nor-Fishing representerer, i et nytt og spennende format. 

Utstillerne tilbys å presentere ny teknologi, ha dialog med kunder på chat – og avtale egne digitale møter med seere som ønsker det. Dette skal være en arena for presentasjon, dialog og handel mellom utstillere og besøkende, påpeker Nor-Fishing.

Utstillerne tilbys å bidra gjennom film eller de kan kjøpe studiotid hvor en representant fra selskapet blir intervjuet av programleder. -Nærmere info om dette vil bli sendt direkte til våre utstillere, melder Nor-Fishing (ekstern lenke).

Positiv respons fra utstillere

Stiftelsen har allerede loddet stemningen for den nye digitale møteplassen blant flere av de største utstillerne, og har fått positiv respons. I tiden fremover vil de ta kontakt med alle utstillere for å høre hvem som er interesserte i å delta.

60 års-jubileum og digital debut

Nor-Fishing feirer i år 60. I motsetning til et messe-år uten Nor-Fishing, gjør den digitale ambisjonen at dette blir året hvor den digitale fiskerimessen ser dagens lys! 

-Vi vil markere jubileet med spennende og morsomme tilbakeblikk fra de 60 årene som har gått, og vi vil ta en prat med sentrale skikkelser fra messas historie, lover stiftelsen i sin omtale av planene for uke 34.